Výměna měchů na Mercedesu třídy E

13.02.2018 16:04

V roce 2002 vstoupila do prodeje třetí generace třídy E, označená továrním kódem W211 (sedan) a S211 (kombi). Jejich odpružení je založeno na řešení vyvinutém inženýry z Mercedesu a BILSTEINu,u některých konkrétně na vzduchových měších, díky kterým je řidiči chválí dodnes.

Instrukce při výměně vzduchových měchů u Mercedesu třídy EPři výměně je třeba dodržovat těchto sedm pravidel:

  1. Vzduchové měchy je třeba stejně jako standardní tlumiče měnit na stejné ose vždy v párech.
  2. Každý nový díl by měl být pečlivě zkontrolován, zda nedošlo během přepravy k poškození. Před samotnou montáží je třeba posoudit technický stav ostatních částí (hadic, kompresoru apod.) V případě pochybností je vyměnit.
  3. Během celé výměny vzduchových měchů je třeba postupovat krok za krokem podle přiloženého návodu a při použití odpovídajícího diagnostického přístroje postupovat podle jeho instrukcí.
  4. Před spuštěním vozidla na kola je nezbytně nutné vstupně měchy napumpovat.
  5. Správné a úplné naplnění měchů by mělo probíhat až po postavení kol vozu na pevný podklad v předem naměřené standardní pozici zavěšení.
  6. Po nafouknutí měchů zkontrolujte jejich tvar - jakékoli deformace indikují nesprávnou výměnu nebo poškození dílu.
  7. Po výměně měchů, stejně jako po výměně tlumičů, je nutné provést sbíhavost kol a geometrii zavěšení.

BILSTEIN dodává stejné pneumatické odpružení jak pro OE tak pro aftermarket.

ZDROJ: Článek připraven na základě materiálů firmy BILSTEIN